9.3.2018

TIEDOTE ASUKKAILLE

Nuorisosäätiö ei ole lahjus- ja veropetosepäilyjen tutkinnan kohteena
MAKSAT VUOKRALLASI VAIN OMAN TALOYHTIÖSI KULUJA!

Yle ja Suomen Kuvalehti uutisoivat  keskiviikkona 7.3. Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtaja Perttu Nousiaiseen ja toimitusjohtaja Aki Haaroon liittyvistä lahjusepäilyistä. Kyse on yksityishenkilöihin kohdistuvasta tutkinnasta. Nuorisosäätiö ei ole tutkinnan kohteena ja haluaa, että asia selvitetään perinpohjaisesti.

Uutisointi on saattanut herättää huolta ja ristiriitaisia ajatuksia säätiön toiminnasta ja mihin maksamasi vuokra käytetään. Näin ollen haluamme tarkentaa seuraavia asioita:

Meidän eli Nuorisosäätiön henkilökunnan tärkein työ on olla mukana nuorten elämässä itsenäisen asumisen ja aikuisuuden alkutaipaleella. Toimintamme pyrkii aina siihen, että sinulla ja muilla nuorilla olisi mahdollisuus kohtuuhintaiseen vuokrakotiin ja että asunnoissamme olisi mahdollisimman hyvä asua.

Vuokralla katetaan taloyhtiön kuluja

Jokainen valmis ja asutettu kiinteistöyhtiömme on joko itsenäinen taloyhtiö tai osa fuusioyhtiötä, johon kuuluu useampi talo. Sinun ja talossa asuvien naapureidesi maksamilla vuokrilla katetaan taloyhtiönne kuluja, joita ovat muun muassa hoito-, rahoitus- ja korjauskulut.

Isännöitsijä osaa kertoa näistä: nuorisosaatio.fi/isannoitsijat

Mahdollisuus osallistua

Suurimmassa osassa Nuorisosäätiön taloja asukkailla on mahdollisuus osallistua oman kotitalonsa hallintoon.  Aktiivisia asukkaita, jotka haluaisivat toimia asukasedustajina, on kuitenkin usein vaikea löytää.

Toivomme, että tulet mukaan asukaskokouksiin ja tartut rohkeasti mahdollisuuteen toimia oman kotitalosi asukkaiden edustajana ja äänenä yhtiön hallinnossa. Lisätietoa löydät Nuorisosäätiön nettisivulta: nuorisosaatio.fi/asukasdemokratia

Kehitämme toimintojamme jatkuvasti

Meille on tärkeintä vuokrakotien tarjoaminen, niiden kunnossa- ja ylläpito sekä itsenäiseen asumiseen liittyviä palvelujen antaminen. Olemme tehneet tätä työtä jo pitkään – 56 vuotta. Työstämme ovat hyötyneet jo reilusti yli 16000 nuorta ja heidän läheistään, joten työllämme ja toiminnallamme on ollut ja tulee edelleen olemaan hyvin merkittävä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa.

Keskusteluhaluja?

Jos koet tarvetta jutella, voit ota yhteyttä asukasneuvojiimme.

LD Park Oy

Osa asukkaistamme on ottanut yhteyttä Nuorisosäätiöön autopaikkojamme hallinnoivan yhteistyökumppanimme LD Park Oy:n yllättävistä ja suhteellisen korkeista hinnankorotuksista.

Olemme ottaneet huolestuneet yhteydenotot vakavasti ja neuvottelemme parhaillamme LD Parkin kanssa hintojen kohtuullistamisesta. Asiasta tiedotetaan heti, kun näihin on saatu ratkaisu.

NUORISOSÄÄTIÖN HENKILÖKUNTA

Palaa otsikoihin

Nuorisosäätiö Hiihtäjäntie 7, 00810 Helsinki Puhelin 09 7552 4700 Faksi 09 7552 4755 Sähköposti: asiakaspalvelu@nuorisosaatio.fi
Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä